دسته‌ها
خودرو

علائم خرابی زغال استارت چیست؟

علائم خرابی زغال استارت منجر به شناسایی راحت و آسان مشکل در اتومبیل است. البته استفاد از استارت خودرو، به عنوان یکی از فرایند‌های ایجاد استارت به وسیله کلید است.

با چرخاندن کلید استارت زدن در اتومبیل شکل می‌گیرد. در قسمت داخلی استارت از زغال استفاده می‌شود. یکی از نکات مهم که باعث استارت نزدن اتومبیل شده، خراب بودن زغال استارت است.

خراب بودن زغال استارت، علامت‌های بیشماری را به خود گرفته است.

علائم خرابی زغال استارت
علامت‌های زیادی برای خرابی زغال استارت وجود دارد. انواع علامت خرابی برای زغال استارت در اتومبیل شامل:

تمام شدن آن
کثیف شدن
چسبندگی برای زغال استارت
شکسته شدن آن
اتصالی
میزان جدا شدن اتصالات موجود
رسید زمان تعویض و خرابی برای زغال سنگ
میزان شکستگی و خرابی موجود برای درپوش
مورد چرخش نبودن استارت بعد از متصل شدن آن
کثیف بودن زغال سنگ
میزان قطع اتصالات با بالشتک

۱. خرابی در بدنه
یکی از اصلی‌ترین قطعات اتومبیل زغال استارت است، از جمله نکات فوق برای خرابی زغال استارت در خودرو، می‌توان به تمام شدن زغال استارت اشاره کرد. خراب بودن زغال استارت، به میزان تمام شدن آن نیز بر می‌گردد.

تمام شدن یا کثیف شدن زغال سنگ، مشکلاتی از جمله خرابی را برای زغال سنگ به وجود می‌آورد. میزان چسبندگی زغال سنگ، به قسمت‌ها دیگر در بخش داخلی اتومبیل و قسمت استارت وجود دارد. بنابراین امکان گیر کردن زغال سنگ در بخشی از بدنه استارت وجود دارد. زغال سنگ در بخش داخلی اتومبیل، امکان شکسته شدن را نیز دارد.

با این حال، با شکسته شدن زغال سنگ، مشکلات زیادی برای استارت اتومبیل به وجود می‌آید. اتصالی، یکی از فرایند‌های مشکل ساز برای زغال استارت است.

اتصالی، برای استارت به وجود می‌آید. بنابراین در زمان اتصالی استارت، آسیب زیادی به زغال سنگ وارد می‌شود. میزان جدا شدن اتصال‌ها، از سیم موجود شکل می‌گیرد. اتصال سیم به زغال سنگ و جدا شدن آن، منجر به خرابی برای زغال استارت می‌شود.

برای جلوگیری از بروز مشکل برای زغال استارت، قبل از فرا رسیدن موعد تمام شدن زغال استارت، باید آن را تعویض کرد که می‌توانید از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو این قطعه را خریداری کنید.

در اصل، باید به ازای هر هزار کیلومتر در خودرو، زغال‌های استارت را عوض کرد.

۲. درپوش خراب می‌شود
یکی از علامت‌های خرابی برای زغال استارت، خراب شدن درپوش است. در زمان بسته شدن درپوش، زغال‌های موجود شکسته می‌شوند. گاهی اوقات، سیم‌های موجود به زغال سنگ نیز دچار خرابی و قطع می‌شود.

میزان چرخش نادرست برای اتصال مستقیم
یکی از علامت‌های دیگر برای خرابی زغال سنگ، استارت اتومبیل بعد از باز شدن و میزان اتصالات مستقیم برای باتری کار خود را از دست داده است. نداشتن چرخش برای استارت، منجر به خرابی برای سیستم زغال استارت می‌شود.

با این حال، تمامی نکات بیان شده در رابطه با هر کدام از خرابی‌های موجود برای زغال استارت، خیلی کم اتفاق می‌افتد. البته باید نسبت به استارت نخوردن خودرو و میزان مربوط بودن مشکل با خرابی زغال سنگ را نیز مشخص کرد. گاهی اوقات، امکان عدم استارت وجود دارد. اما مشکل عدم استارت از جای دیگری جدای زغال استارت است.

بخش‌های دیگری که قابلیت خراب شدن و استارت نزدن در خودرو را به وجود آورند شامل:

فیوز
باتری
اتصالات برقی در اتومبیل
برای تشخیص درست از مشکل به وجود آمده برای استارت نخوردن در اتومبیل، ابتدا باید بخش استارت در اتومبیل باز شود. ابتدا باید نگاهی به بخش‌های مربوطه انداخته شود و بعد از آن درستی خرابی را مورد ارزیابی قرار داد.

 

در رابطه با استارت خودرو چه می‌دانید
استارت خودرو، یکی از فرایند‌های مهم برای موتور الکتریکی است. البته ایجاد نیروی الکتریکی، به نیروی مکانیکی، یکی از فرایند‌های موثر برای ایجاد استارت در خودرو است.

استارت، یکی از قطعات موجود در اتومبیل، که باید انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید. به این صورت، با تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی، به سادگی می‌توان اتومبیل را روشن کرد.

در اصل، استفاده از برق خودرو، از سمت باتری حرکت خود را آغاز می‌کند. بعد از آن، عملکرد استارت انجام می‌شود. بنابراین این قطعه نیروی به دست آمده را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. انرژی مکانیکی، در اختیار میل لنگ و یا محور اصلی قرار می‌گیرد. چرخش احتراق، از میل لنگ شروع شده و به روشن شدن اتومبیل می‌انجامد.
استارت نخوردن ماشین دلایل مختلفی دارد، در زمان استارت زدن اتومبیل، شرایطی برای وارد شدن برق از قسمت باتری به داخل استارت شود. دور موتور نیز باید به صد دور برسد. بنابراین این شیوه ساده، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عملکرد برای خودرو است.

یکی از فاکتور‌های مهم برای استارت خودرو، قطعات موجود برای آن است. قطعات کاربردی در استارت خودرو، از دو قسمت تشکیل شده است.

اتوماتیک استارت
موتور استارت
اگر به قسمت ساختار اصلی استارت نگاهی انداخته شود باید گفت که دو بخش استوانه‌ای شکل وجود دارد. این دو بخش استوانه‌ای شکل، در واقع، بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین قسمت به عنوان موتور استارت هستند.

البته بزرگ‌ترین آن به عنوان موتور استارت و استوانه کوچک بر روی استوانه بزرگ‌تر قرار داده می‌شود. استارت اتوماتیک، به عنوان رابطی بین برق و باتری است.
از این نظر، به صورتی که این قطعه برق را از باتری به استوانه بزرگ منتقل می‌کند. یکی از وظایف دیگر برای اتوماتیک استارت، جلو رفتن در دنده استارت‌ها است.

برق مورد نیاز برای استارت، باید بسیار قدرتمند باشد. از این نظر، باید به اندازه‌ای قدرتمند، که بتواند دور موتور را در دقیقه افزایش دهد. با این حال، با بروز هر نوع خرابی در اتومبیل یا در قسمت موتور آن، گزینه مطلوب برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده، بردن اتومبیل به تعمیرگاه است.

بردن اتومبیل به تعمیرگاه و بررسی آن به کمک تعمیرکاران متخصص در این زمینه، منجر به مشخص شدن مشکل به وجود آمده در اتومبیل می‌شود. اتومبیل بعد از گذشت زمان، نیاز به سرویس دهی و تعمیر دارد. بنابراین باید نسبت به تعمیرات و سرویس دهی آن دقت کرد. با نادیده گرفتن مشکلات به وجود آمده برای اتومبیل، طول عمر و بازدهی آن نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند.