دسته‌ها
خودرو

چگونه کولر ماشین را روشن کنیم؟

چگونه تهویه مطبوع ماشین را به درستی روشن کنیم تا ماشین خود را سریع خنک کنیم و در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم.

 

نکات ساده ای را برای خنک کردن سریع خودرو، صرفه جویی در مصرف انرژی و سلامت با تهویه مطبوع بررسی کنید.

در هوای گرم روشن کردن کولر خودرو ضروری است. در اینجا چند نکته برای استفاده موثر از AC برای خنک کردن سریعتر خودرو، صرفه جویی در مصرف انرژی و سلامتی آورده شده است.

 

اولین نکته این است که ماشین خود را در مکان های سایه پارک کنید. ماشین خود را در سایه درختان یا پشت بام پارک کنید. در غیر این صورت، بهترین راه این است که چادر یا سایبان اتومبیل خود را بیاورید. توجه داشته باشید که اگر در هوای گرم به دقت از خودروی خود محافظت نکنید، ممکن است لاستیک های شما منفجر شود.

 

در مرحله بعد، برای اینکه از سیستم تهویه مطبوع (کولر) خودرو خود به بهترین نحو استفاده کنید، باید موارد زیر را امتحان کنید :

 

1. قبل و یا هنگام استارت زدن ماشین خود کولر (AC) را روشن نکنید:
که به دلیل کارکرد با ظرفیت کامل، عمر باتری را کاهش می دهد. در عوض، شیشه های ماشین خود را پایین بیاورید تا هوای بیرون را به داخل کابین بکشید. در عین حال می توانید فن را برای دفع هوای سمی روشن کنید که به خنک شدن خودرو کمک می کند و سالم است. بعد از حدود 5 تا 10 دقیقه که دمای ماشین شما با بیرون متعادل شد، می توانید وارد ماشین شوید، تمام درها و پنجره ها را محکم ببندید، کولر اتومبیل خود را روشن کنید تا خنک شود تا زمانی که احساس راحتی کنید.

 

2. اولویت دادن به حالت هوای بیرون:
در واقع، تنفس در فضای بسته هرگز چیز خوبی نیست. بنابراین، ترجیحاً باید هوای بیرون را مصرف کنید تا اکسیژن بیشتری داشته باشید. حالت هوای داخل تنها زمانی باید روشن شود که دمای داخل ثابت است، زمانی که می خواهید خودرو خود را به سرعت خنک کنید یا زمانی که خودرو در شرایط آب و هوایی بد حرکت می کند. در واقع، بسیاری از مدل های جدید دارای حالت خودکار برای گردش مجدد هوای داخل یا گرفتن هوای بیرون هستند.

 

3. ماشین خود را بیش از حد خنک نکنید:
هر چه دما پایین تر باشد، خودروی شما سوخت بیشتری مصرف می کند. با این حال، مشکل بزرگ تر این است که وقتی از ماشین خود بیرون می روید، احتمال دارد که شوک گرمایی دریافت کنید. همچنین، باید به فن AC خود توجه کنید، باید در سطح متوسط ​​تنظیم شود. سرعت بیش از حد فن، نه تنها باعث مصرف سوخت بیشتر می شود، بلکه تأثیرات بدی بر سلامت شما نیز می گذارد.

 

4. قبل از خاموش کردن موتور خودرو، کولر خودرو را خاموش کنید:
نباید تهویه مطبوع (AC) و موتور خود را همزمان خاموش کنید. در عوض، کولر باید چند دقیقه قبل از موتور خاموش شود. این کار باعث می شود که موتور با ثبات تر کار کند و هنگام پیاده شدن از ماشین در هوای گرم از هرگونه شوک حرارتی جلوگیری کند.

• کولر ماشین را هنگامی روشن کنید که دور موتور، پایین باشد و از روش روشن کردن کولر ماشين در سرعت‌ها و دورهای بالای موتور خودداری کنید تا از آسیب به کلاچ کمپرسور کولر اتومبیل جلوگیری شود.

 

• در سربالایی ها کولر را خاموش و در سرپایینی ها کولر را روشن کنید.

 

• هنگام رانندگی در تونل ها و یا کنار اتومبیل های دودزا و در هوای بد و نامناسب کولر را در حالت گردش داخلی قرار بدهید.

• در هنگام رانندگی با سرعت بالا مانند رانندگی در بزرگراه ها کولر خودرو روشن باشد و از پایین آوردن شیشه ها خودداری کنید.

 

• ار کولر خودرو مراقبت کنید. باید هر ماه حداقل 30 دقیقه کولر را روشن بگذارید تا گاز خنک کننده رسوب نکند و باعث تعویض آن نشود.

• قبل از روشن کردن کولر، پنجره ها را پایین بدهید تا هوای داخل آن تعویض شود و سپس فن را روشن کنید.

 

• هنگامی که داخل خودرو شدید و بوی داغی چرم صندلی ها، داشبورد و … را متوجه شدید، حتما کولر خودرو را روشن کنید.

 

• در مکان هایی که ایستاده اید کولر خودرو را خاموش کنید زیرا موجب افزایش مصرف سوخت اتومبیل شما می شود.

 

• آخرین نکته این است که تعمیر و نگهداری منظم خودرو را انجام دهید تا طول عمر آن بیشتر شود. در عین حال، به تهویه مطبوع خودروی شما در هوای گرم کمک می کند.